Havedesign

Haven er rammen om huset og er familiens grønne frirum.

Spar tid og penge – få lavet en havetegning

Haven er rammen om huset og er familiens grønne frirum. Har du brug for hjælp til indretningen eller udførelsen af haven, så læs videre her på siden eller ring til Havedesigneren med det samme på: 86 44 31 31. Du kan også sende en mail, med billeder og beskrivelse til roeds@roeds-planteskole.dk

Du kan naturligvis altid tage en skitse (og meget gerne billeder) med i Havecentret, af et bed du gerne vil have hjælp til indretningen af. Kræver haven en større gennemgang, anbefaler vi et besøg af Havedesigneren.

Genbrug haven

Få besøg af vores havedesigner som med kreativitet, genbrug af planter og materialer og ved at tilføje nye elementer, kan give haven nyt liv, bringe daglig glæde og oven i købet være med til at skabe en øget værdi af huset. Selv for 15.000,- kan der ske store forandringer i haven.

Hvorfor er det en god ide at få lavet en havetegning?

Der kan være mange grunde til at det er en god ide at få designet sin have. Måske er du lige flyttet ind i et nyt hus hvor haven endnu ikke er anlagt, eller haven du har trænger til en grundig ansigtsløftning?

Når du har en plan at gå frem efter kan det i længden spare dig for meget tid og mange penge, da du undgår fejlindkøb og du får placeret dine planter, hvor de trives og med den rette afstand.

Det kan være lidt af en udfordring at sammensætte en beplantning der både er spændende og afvekslende gennem hele året og som opfylder dine ønsker til den have der passer til dig og din familie. Det kan vi hjælpe dig med.

Hvordan foregår det?

Vi aftaler et tidspunkt for besøget, der passer dig.

Det er en god ide at du på forhånd har gjort dig nogle tanker om hvad du godt kunne tænke dig, hvilke behov du og din familie har, hvor meget tid I vil bruge på havearbejde og ikke mindst hvad du ikke ønsker i haven, samt har lavet en skitse af grunden med mål og husets placering.

Efter besøget går der normalt 1-2 uger hvorefter vi sender dig resultatet. Du får en haveplan med tilhørende planteplan og når du er klar gennemgår vi planen sammen. Det er ofte en god ide, at dette møde foregår på plante-skolen, så du kan se de planter du ikke kender i forvejen. Hvis er er elementer i planen du ikke bryder dig om ændrer vi det naturligvis.

Hvis du ønsker det, kan vi samtidig give dig et tilbud på de tilhørende planter, men du er ikke forpligtiget til at købe planterne hos os.

Hvad koster det?

Ikke nær så meget som du måske tror!
En konsulenttime koster kr. 799,- pr. time inkl. moms og beregnes fra det tidspunkt konsulenten kører fra planteskolen.

Prisen afhænger af hvor mange timer vi skal bruge, og du kan selv være med til at begrænse timeforbruget ved at være velforberedt til mødet. Du har altid mulighed for at sætte et maks. beløb og ved det første møde kan vi give dig en endelig pris, når vi kender opgavens omfang. Der faktureres dog min. 1 time.

Du er altid velkommen til at ringe og høre mere.

Konsulentbesøg

– en mulighed for at vende dine idéer, havedrømme eller frustrationer med havedesigneren hjemme hos dig. Det kan fx være råd og vejledning til ændringer af et bed, pasningsvejledning, ny inspiration til forhaven eller en overordnet gennemgang af hele haven.

Minimumstakst – 1. time á kr. 799,-

Haveplan

– en gennemarbejdet haveplan. Tegningen er målfast, linjerne ligger fast og detaljerne er plads. Der medfølger en detaljeret planteliste.

Tilbud

– du har altid mulighed for at få en uforpligtende pris på planter, arbejdets udførelse, levering eller hvad der må være aktuelt.

Haveskitse

– en haveplan hvor de grundlæggende linjer er lagt og de store tanker er tænkt. Der er ikke lagt vægt på plantesorter, men på plantegrupper. Haveskitsen er ikke helt målfast, men bestemt brugbar!

Du har selv mulighed for at være med i tegneprocessen. Ved første møde er der mulighed for at aftale en fast pris.

Udførelse

– vi kan hjælpe dig med at udføre dit haveprojekt.

Vores stærkeste side er alt det grønne, og så har vi gode samarbejdspartnere som bistår ved større belægningsarbejder. Du er dermed altid sikret en veludført have af professionelle fagfolk.

Renovering

– en renovering af en gammel have kan skabe et helt nyt udtryk. Måske skal stilen ændres, der skal ryddes op og plantes nyt eller tilføjes en skøn hyggekrog. Ofte skal der ikke ret meget til for at haven ændrer karakter.